Dlaczego warto wybrać prostownik Hertz?

Prostownik umożliwia szybkie ładowanie rozładowanego akumulatora. Doskonale sprawdza się w nieprzewidzianym momencie, gdy kierowca pojazdu musi jak najszybciej uruchomić auto. Z poniższego wpisu dowiesz się, dlaczego warto zdecydować się na zakup prostownika Hertz i w jaki sposób należy go podłączyć. Życzymy udanej lektury.

Czym powinien się charakteryzować dobry prostownik do akumulatora?

Prostownik do akumulatora zmienia natychmiastowo napięcie przemienne na napięcie stałe, a co za tym idzie — ładuje akumulator. Ważne jest też, aby prostownik spełniał określone normy bezpieczeństwa PN oraz EN, a dodatkowo miał szereg zabezpieczeń chroniących inne podzespoły pojazdu przed uszkodzeniem. Dobrym wyborem może się wówczas okazać prostownik Hertz. Jest to wysokiej jakości sprzęt wykonany z podzespołów produkowanych w Polsce, który gwarantuje doskonałą jakość użytkowania i niezawodność. Do cech charakterystycznych prostownika Hertz, należą również:

  • wytrzymała konstrukcja transformatora nawijanego w 100% z drutu miedzianego,

  • klasyczna, niezawodna konstrukcja układu prostującego,

  • dwuletnia gwarancja producenta,

  • 3 zabezpieczenia przeciążeniowe,

  • długie 3 m kable.

Podczas wyboru prostownika warto też zwrócić uwagę na maksymalny, skuteczny prąd ładowania, który powinien wynosić jedną dziesiątą pojemności akumulatora.

Jak należy używać prostownika Hertz?

Podczas podłączania prostownika Hertz należy przede wszystkim wyłączyć wszystkie urządzenia w pojeździe i zadbać o to, aby procedurę wykonać w bezpiecznym miejscu, używając odpowiedniej odzieży ochronnej (okulary, rękawiczki, odzież kwasoodporna). Przed podłączeniem prostownika należy odkręcić korki w akumulatorze. Umożliwia to swobodne uwalnianie gazów. Następnie należy odpowiednio podłączyć klemy prostownika do akumulatora. Czerwony przewód powinien znaleźć się na biegunie dodatnim, z kolei czarny przewód prostownika powinien stykać się z biegunem ujemnym. Prostownik posiada zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem. Gdyby takie wystąpiło, wystarczy wymienić bezpiecznik, który znajduje się na przedniej ścianie urządzenia.  Po upewnieniu się, że kable zostały prawidłowo podpięte, prostownik można podpiąć do źródła zasilania 230 V.> Następnie pokrętłem regulacji należy ustawić wartość odpowiadającą 10% pojemności ładowanego akumulatora — wartość tę odczytujemy na amperomierzu. Akumulator głęboko rozładowany (10.5 V) powinno się ładować między 12 a 48 godzin, a akumulator rozładowany w 50% — (11.0 V) powinno się ładować około 12 godzin. Wskazaniem, iż akumulator został naładowany, jest bulgotanie elektrolitu. Należy też pamiętać o tym, że czas ładowania akumulatora może się różnić w zależności od rodzaju prostownika i od wielkości akumulatora. Po zakończeniu ładowania postępujemy w sposób odwrotny: najpierw odłączamy urządzenie z sieci, następnie zdejmujemy zaciski z klem akumulatora.