Jakie są największe korzyści z wyboru prostownika Hertz?

Prostownik to urządzenie, które umożliwia szybkie naładowanie akumulatora w momencie, gdy ten się rozładuje. Jakie są zalety wyboru prostownika Hertz?

Dlaczego warto wybrać prostownik Hertz?

  • produkt polski, w znacznej części wykonany z podzespołów produkowanych w Polsce,
  • wytrzymała konstrukcja transformatora nawijanego w 100% z drutu miedzianego (w tanich urządzeniach uzwojenia są miedziane),
  • klasyczna, niezawodna konstrukcja układu prostującego,
  • dwuletnia gwarancja producenta,
  • posiada 3. zabezpieczenia przeciążeniowe,
  • długie 3 m kable.

Prostownik jest potocznie określany, jako ładowarka do akumulatora, choć w rzeczywistości są to dwa odrębne urządzenia. Wykorzystuje się go do usprawnienia sprzętu tego typu – i w praktyce jest to jedyna możliwość, aby tego dokonać. Z poniższego wpisu dowiesz się, dlaczego warto zdecydować się na zakup prostownika Hertz i w jaki sposób należy go podłączyć. Życzymy udanej lektury.

Czym powinien się charakteryzować dobry prostownik do akumulatora?

Prostownik do akumulatora zmienia natychmiastowo napięcie przemienne na napięcie stałe, a co za tym idzie — ładuje akumulator samochodowy. Ważne jest też, aby prostownik spełniał określone normy bezpieczeństwa PN oraz EN, a dodatkowo miał szereg zabezpieczeń chroniących inne podzespoły pojazdu przed uszkodzeniem. Dobrym wyborem może się wówczas okazać prostownik HERTZ. Jest to wysokiej jakości sprzęt, który gwarantuje doskonałą jakość użytkowania i niezawodność. Podczas wyboru prostownika warto też zwrócić uwagę na maksymalny skuteczny prąd ładowania, który powinien wynosić jedną dziesiątą pojemności akumulatora.

Jak należy używać prostownika Hertz?

Podczas podłączania prostownika Hertz należy przede wszystkim wyłączyć wszystkie urządzenia w pojeździe i zadbać o to, aby procedurę wykonać w bezpiecznym miejscu, używając odpowiedniej odzieży ochronnej (okulary, rękawiczki, odzież kwasoodporna). Przed podłączeniem prostownika (jeżeli to możliwe) należy odkręcić korki w akumulatorze. Umożliwia to swobodne uwalnianie gazów. Następnie należy odpowiednio podłączyć klemy prostownika do akumulatora. Czerwony przewód powinien znaleźć się na biegunie dodatnim, z kolei czarny przewód prostownika powinien stykać się z biegunem ujemnym. Prostownik posiada zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem. Gdyby takie wystąpiło, wystarczy wymienić bezpiecznik, który znajduje się na przedniej ścianie urządzenia.  Po upewnieniu się, że kable został prawidłowo podpięte, prostownik można podpiąć do źródła zasilania 230V. Następnie pokrętłem regulacji ustawiamy wartość odpowiadającą 10% pojemności ładowanego akumulatora — wartość tę odczytujemy na amperomierzu. Akumulator głęboko rozładowany (10.5V) powinniśmy ładować między 12 a 48 godzin, akumulator rozładowany w 50% - (11.0V) powinniśmy ładować około 12. godzin. Wskazaniem, iż akumulator został naładowany, jest bulgotanie elektrolitu — wygląda tak samo jak gotująca się woda. Należy też pamiętać o tym, że czas ładowania akumulatora może się różnić w zależności od rodzaju prostownika i od wielkości akumulatora. Po zakończeniu ładowania postępujemy w sposób odwrotny: najpierw odłączamy urządzenie z sieci, następnie zdejmujemy zaciski z klem akumulatora.